Podpowiadamy jak dotrzeć o danych o zużyciu wody, potrzebnych do wypełnienia deklaracji odpadowej
"Zginęło mi hasło do IBO. Co zrobić?"
"Zginęło mi hasło do IBO. Co zrobić?"
Jestem kilkuletnim użytkownikiem Internetowego Biura Obsługi Klienta. Przyznam – w wersji dość minimalistycznej. Przez prawie 12 miesięcy ograniczam się do odczytania powiadomienia na e-mailu o wysokości kolejnej faktury.
Sytuacja zmienia się pod koniec roku, gdy potrzebuję danych do przygotowania deklaracji odpadowej dla miasta. Wtedy już trzeba się zalogować do IBO (ibo.wodociagmarecki.pl).
Jaki jest login? Jakie jest hasło? Jeśli zapisaliście sobie w menedżerze haseł, nie będzie mieć kłopotu. A jeśli nie zapisaliście? Podpowiadam, co zrobić w tej awaryjnej sytuacji
- Znajdź jakikolwiek e-mail (przychodzący z adresu ibo@wodociagmarecki.pl) z powiadomieniem o fakturze. Tam znajdziecie login. To nic innego jak sześciocyfrowy numer ewidencyjny znajdujący się pod Waszym imieniem i nazwiskiem. Gdy już go namierzycie, możemy zaczynać!
- Wchodzicie na stronę IBO. Wpisujecie login, a potem klikacie w opcję „Zapomniałem hasła”
- Wyświetli Wam się nowa rubryka. Tam, gdzie potrzebny jest kod klienta, wpisujecie login/numer ewidencyjny. A potem – w oddzielnej rubryce - dodajecie adres e-mail (ten, na który przychodzą powiadomienia o fakturach)
- Na adres e-mail otrzymujecie link i zmieniacie hasło. Tyle i tylko tyle!
Żeby dotrzeć do potrzebnych danych w IBO, wchodzicie na stronę ibo.wodociagmarecki.pl, wybieracie strefę klienta i tam się logujecie. Następnie wybieracie „Faktury” i klikacie w ostatnią z nich (zwykle u góry). Gdy się plik otworzy, najpierw zobaczycie bieżący rachunek. Na kolejnej stronie - „Informację/wykaz o zużyciu wody w 2024 r.”. To na tej podstawie (lub trzech następujących po sobie faktur) obliczacie wysokość opłaty i składacie deklarację odpadową w urzędzie miasta.
Więcej na temat samych deklaracji odpadowych znajdziecie na stronie czyste.marki.pl