To wszystko zasługa użytkowników IBO. Przeczytajcie w czym rzecz!
Oszczędności sięgną... drugiego piętra
Oszczędności sięgną... drugiego piętra
Mamy styczeń – z Internetowego Biura Obsługi Klienta korzysta 3369 osób (stan na 13 I). To fantastycznie, że już tylu mieszkańców korzysta z tego bezpłatnego, elektronicznego narzędzia. Dla naszych abonentów to wygoda, dla nas – oszczędność papieru. Jak duża? Spróbowaliśmy to oszacować i zilustrować.
Zacznijmy od papieru do rachunków. Przyjmijmy, że każda faktura to dwie strony. To oznacza, że w ciągu roku potrzebujemy 24 kartki A4. Przemnóżmy teraz to przez liczbę użytkowników: 24 razy 3369 abonentów. Wychodzi 80 856 kartek. Teraz dzielimy na 500 (tyle liczy tradycyjne opakowanie) i wychodzą prawie 162 ryzy papieru.
Jak sobie wyobrazić taką ilość? Spróbujmy to zilustrować. Ustawmy ryzy jedna na drugiej i to tak, że jej najszersza powierzchnia jest podstawą i przylega do ziemi (lub kolejnej ryzy). Natomiast bok ryzy, który da nam końcową wysokość, to 5,5 cm. No to teraz mnożymy: 162 opakowania razy 5,5 cm. Wychodzi 891 cm, czyli prawie 9 metrów wysokości. Wyobraźcie sobie, że jedna kondygnacja budynku ma 3-3,5 m wysokości. Żartobliwie mówiąc oszczędności sięgną minimum drugiego piętra (minimum, bo mamy nadzieję, że abonentów znów nam przybędzie i wynik poprawimy).
Kopert też zaoszczędzimy sporo. 12 miesięcy (jedna faktura w miesiącu) razy 3369. Iloczyn wyniesie 40,4 tys. kopert. I to wszystko Państwa zasługa. Dziękujemy w imieniu swoim i środowiska!
Nadal większość naszych klientów wybiera jednak papierowe rachunki. Patrząc jednak na statystyki – proporcje będą się poprawiać na korzyść IBO. Może któryś z czytelników, po lekturze tego wpisu, zechce dołączyć do grona użytkowników? Nic prostszego. Napiszcie kontaktowego e-maila na adres a.ablewski@wodociagmarecki.pl (dodajcie tylko Wasze podstawowe dane). Potem już Wam ze wszystkim pomożemy.